Попередній аналіз даних щодо вантажоперевезень для світових аеропортів за грудень вказує на загальне скорочення пікового сезону для авіаперевізників. За винятком кількох позитивних прикладів у Європі та Азії, обсяги та інтенсивність руху в більшості великих аеропортів світу у річному обчисленні скоротилися, і загалом у 2018 році спостерігається дуже скромне зростання, що нижче за загальні очікування щорічного зростання обсягів повітряних вантажоперевезень у 4-5%. Невизначена ситуація у світовій торгівлі, нестабільні економічні показники на кількох ринках та майбутній Брексит сприяють зниженню показників вантажних авіаперевезень у другій половині 2018 року. Чи зберігатимуться ці тенденції в 2019 році, ще доведеться з’ясувати, але з урахуванням збереження тупикової ситуації в переговорах між США і Китаєм, а також кризи уряду в США, яка триває, впливає на авіацію по всій країні, і британське голосування проти плану з Брекситу Можливо, що дані в річному обчисленні продовжать залишатися не райдужними і в найближчому майбутньому.
Подивимося докладніше на показники за грудень для деяких із найбільших вантажних аеропортів світу:
Азіатсько-Тихоокеанський регіон
Міжнародний аеропорт Гонконгу (HKG) повідомив, що його вантажообіг у грудні знизився на 5,5% р/р до 448 000 тонн. З початку року показник HKG збільшився на 1,5%. HKG пов’язує зниження вантажопотоків з глобальною економічною невизначеністю, причому обсяг перевезень до Європи та Південної Азії і їх найбільше скоротився у грудні.
Міжнародний аеропорт Гуанчжоу Байюнь (CAN): вантажообіг у грудні зріс на 3,4% р/р до 171 840 тонн, включаючи 160 020 тонн вантажів та 11 819 тонн пошти. У CAN приписали збільшення у річному обчисленні зростання як міжнародних, і вихідних вантажів. Обсяги вхідних вантажів у грудні зросли на 2,1% г/р, а за місяць збільшилися обсяги вихідних вантажів на 4,5% г/р. Протягом усього року CAN мав одні з найкращих показників серед аеропортів, які опублікували результати за грудень, із збільшенням вантажообігу на 6,5% порівняно із 2017 роком.
Шанхайський міжнародний аеропорт Пудун (PVG) обробив 323 000 тонн вантажів, що призвело до зниження обсягу вантажів у грудні на 4,5% у річному обчисленні. Обсяги вхідних вантажів за місяць скоротилися на 13,6%, а обсяги вихідних вантажів – на 3,8%.
Вантажообіг південнокорейського аеропорту Інчхон (ICN) у грудні впав на 5,2% р/р до 245 139 тонн. З листопада до грудня обсяги скоротилися на 6,2%. Загалом за 2018 рік вантажообіг ICN зріс на 1,0% р/р до приблизно 2,95 млн тонн.
Європа
Вантажообіг Амстердамського аеропорту Схіпхол (AMS) у грудні впав на 3,4% р/р до 137 636 тонн. За весь рік вантажообіг AMS упав на 2,5% до 1,72 млн. тонн. AMS пов’язує ці результати зі зменшенням кількості як вхідних, так і вихідних вантажів: обсяг вхідних вантажів впав на 4,7% р, тоді як обсяг вихідних вантажів знизився на 2,1% р в грудні.
Будапештський аеропорт (BUD): вантажообіг у грудні збільшився на 4,5% до 11 775 тонн. Обсяги в аеропорту зросли на 14,9% за весь рік, порівняно з аналогічним періодом 2017 року, зрештою досягли 146,113 тонн вантажів. У Будапешті пояснили це зростання збільшенням кількості польотів, які здійснюють широкофюзеляжні вантажні літаки великої місткості та вантажопідйомності в аеропорт, а також будівництво нового центру вантажообігу CargoCity.
Аеропорт Франкфурт-на-Майні (FRA) повідомив про збільшення вантажообігу у річному обчисленні на 1,9% до 184 000 тонн. За весь рік вантажообіг FRA впав на 0,7% до 2,21 млн. тонн.
Аеропорт Льєжа (LGG) повідомив, що обсяги зросли на 21,5% за весь рік, до 870 644 тонн, порівняно з аналогічним періодом 2017 року.
Лондонський аеропорт Хітроу (LHR) повідомив про зниження вантажообігу в грудні на 7,9% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 132 000 тонн, що зробило грудень 2018 року найбільш не завантаженим місяцем в аеропорту з лютого 2017 року. Обсяги вантажних перевезень в аеропорту знизилися на 0,8% за весь рік порівняно з тим же періодом у 2017 році.
Московське Шереметьєво (SVO) : з початку року вантажообіг зріс на 5,5% до 335 000 тонн вантажу. Пояснили це зростання збільшенням міжнародних рейсів до SVO на 25%, зокрема з Токіо (NRT), Чунціна (CKG), Чженчжоу (CGO) та Сеула (ICN), що призвело до збільшення імпорту на 7,5% порівняно з роком раніше . Обсяг перевалки вантажу залишився тим самим. У 2018 році SVO продемонстрував найбільший приріст обсягу вихідних та транзитних вантажних перевезень на маршрутах у Льєж (LGG), Лейпциг (LEJ), Ченду (CTU) та Тайвань (TPE).
Вантажообіг Віденського аеропорту (VIE), включаючи вантажоперевезення, впав на 4,1% у річному обчисленні у грудні до 23 484 тонн. За весь рік вантажообіг VIE збільшився на 4,4% до 215 921 тонни.
Північна Америка та Південна Америка
Вантажооборот міжнародного аеропорту Анкорідж (ANC) у грудні впав на 2,4% р/р до 239 583 тонн. З листопада до грудня обсяги скоротилися на 5,7%. Загалом за 2018 рік вантажообіг ICN зріс на 2,5% р/р до приблизно 2,79 млн тонн.
Цинциннаті / Північний Кентуккі (CVG) : обсяги вантажоперевезень збільшилися на 19,6% р/р у 2018 році та досягли 1,2 млн. тонн на рік за рік.
Міжнародний аеропорт Лос-Анджелеса (LAX) опублікував попередні дані, зазначивши, що у грудні вантажопідйомність вантажів зросла на 2,4% до 218 151 тонни. Прогнозується, що обсяги в аеропорту зросли на 2,7% за весь рік до 2,45 млн тонн порівняно з аналогічним періодом у 2017 році.
Міжнародний аеропорт Онтаріо (ONT) обробив близько 75 000 тонн вантажів, що призвело до збільшення обсягу вантажних перевезень у грудні на 5,0% порівняно з попереднім роком. Загалом за 2018 рік вантажообіг ONT збільшився на 14,8% у річному обчисленні до 750 000 тонн.
Міжнародний аеропорт Рікенбакер (LCK) повідомив, що обсяги зросли на 17,6% за весь рік, внаслідок чого загальний вантажообіг аеропорту в 2018 році становив майже 136 500 тонн.