Головна » Авіаперевезення » Авіаперевезення при COVID-19: стратити не можна помилувати?

Перевізники, охоплені кризою, що поглиблюється, викликаною пандемією COVID-19, борються за виживання.

Деякі компанії змушені скорочувати персонал, відмовлятися від лізингу обладнання, намагатися задіяти перевезення вантажів високого попиту, необхідні боротьби з пандемією.

У той же час деякі експерти очікують можливої консолідації великих гравців, оскільки вони можуть скуповувати ослаблені кризою логістичні компанії середньої і малої ланки після їхнього банкрутства в важких економічних умовах.

За словами Брендона Фріда, виконавчого директора Асоціації авіаперевізників, доходи експедиторів впали більш ніж на 50%, а 65% членів Асоціації авіаперевізників або вже звільнили частину співробітників, або планують скоротити штат.

Водночас, тиск на логістичні компанії посилюється. «Щоб забронювати місце на рейсі, авіакомпанії просять зробити аванс, — прокоментував Рік Кемпбелл, генеральний директор ICAT Logistics, Inc. у Балтиморі. — Я у цьому бізнесі 38 років і пережив усі злети та падіння галузі, але в нас ніколи не траплялося нічого подібного. Витрати ведення бізнесу зросли в геометричній прогресії».

Рентабельність у транспортно-експедиторській галузі залежить від підтримки потоку вантажів на високому рівні для досягнення необхідного рівня ефективності та економії за рахунок масштабу при покритті високих постійних витрат. Коли цей тендітний баланс порушується через різке зниження доходів, прибутковість експедитора швидко падає до мінімуму.

За словами деяких керівників компаній, минулого місяця ціни на авіаперевезення різко зросли. Кріс Коннелл, старший віце-президент з перевезень вантажів, що швидко псуються, в Північній Америці, що базується в Лос-Анджелесі Commodity Forwarders, дочірній компанії Kuehne + Nagel, сказав, що ціни на вхідні рейси з Азії зросли більш ніж на 75%, в той час як експортні ставки всередині країни та в усьому світі зросли з 20 до 100%.

Галузева консолідація може принести користь великим клієнтам-відправникам, надавши сильнішому перевізнику більше важелів у переговорах про вигідніші умови.

На додаток до фінансового тиску один із керівників великої експедиторської компанії сказав, що клієнти все частіше запитують, чи можуть вони відстрочити оплату авіаперевезень. “Наші давні клієнти, дуже великі компанії, просять нас нести їх витрати, а це лягає важким фінансовим тягарем на нас”, – сказав Росс Бакарелла, голова BTX Global Logistics у Шелтоні, штат Коннектикут.

Ми сильно постраждали від скорочення загального обсягу авіаперевезень. Все почалося з міжнародних авіакомпаній, а потім перейшло на внутрішні авіакомпанії, але ми користуємося послугами перевізників, з якими ми маємо давні тісні відносини, такі як Southwest і Delta, — сказала Мішель Халкерстон, генеральний директор компанії Hassett Express / Hassett Logistics компанії Oakbrook Terrace, штат Іллінойс. Щоб впоратися зі згубним впливом пандемії COVID-19 на бізнес, компанія зосередилася на авіаперевезеннях, що здійснюються того ж дня, щоб доставляти медикаменти та фармацевтичні препарати Сполученими Штатами. — Ми забезпечуємо найшвидшу доставку».

Тарифи на авіаперевезення з Китаю знаходяться на піку, оскільки величезний попит на засоби індивідуального захисту в країнах, що борються з коронавірусною хворобою 2019 року (COVID-19), залишається незмінним.

Попит з боку Європи та США настільки великий, що китайські фабрики, які виробляють життєво важливе медичне обладнання, працюють практично без вихідних.Ціни цього тижня на рейси з Шанхаю до Європи досягли 8,79 доларів за кілограм, тоді як ціни в Шанхаї та США зросли на 175%, згідно з даними TAC Index. Для порівняння, середній щотижневий тариф на авіаперевезення з січня 2018 року до середини березня 2020 року становив 2,71 дол. США/кг на маршрутах Китай-Європа та 3,47 дол. США/кг на маршрутах Китай-США.

На додаток до сталого попиту на ЗІЗ, доступний вантажний простір різко скоротився через зупинку пасажирських рейсів на китайсько-європейській і транстихоокеанській лініях, що призвело до зміни кон’юнктури ринку.

«На ринку авіаперевезень спостерігається стрімке зростання попиту на медичне обладнання, оскільки кінцеві користувачі та уряди постійно потребують нових обсягів продукції», — зазначили у FIS.

Платформа Freightos демонструє, що тарифи на авіаперевезення знаходяться на рекордно високому рівні за межами Китаю, при цьому попит на постачання критично важливих товарів високий, а через обмежену пропускну спроможність ставки підвищуються на 25-30% порівняно з попереднім тижнем уже другий тиждень поспіль .

“Термінові поставки впливають на чартерні ціни так, як ніколи раніше”, – сказав Едоардо Подеста, операційний директор з повітряної та морської логістики в Dachser. Він сказав, що ціни на перевезення, особливо з Південного Китаю, знаходяться на найвищому рівні, і попит настільки високий, що доводиться знаходити додаткові потужності.

Марко Рейхель, регіональний менеджер з розвитку бізнесу в Шанхаї / Азіатсько-Тихоокеанському регіоні компанії Crane Worldwide Logistics, заявив, що попит на авіаперевезення та засоби індивідуального захисту з Китаю нині вкрай високий за умов нестабільного ринку.

Браян Бурк, директор з розвитку SEKO Logistics, прогнозує піковий попит на авіаперевезення напередодні травневих свят.

“Деякі фабрики працюють у святкові дні або закриваються лише частково, а закриття фабрик викликає ажіотаж з приводу авіаперевезень термінових медичних вантажів”, – сказав Бурк.

Тривалість періоду, протягом якого високий попит на ЗІЗ продовжуватиме стимулювати авіаперевезення, залежить від того, коли на основних ринках Європи та США почне знижуватись кількість випадків зараження коронавірусною інфекцією.

Подеста очікує, що попит на авіаперевезення вантажів знизиться, коли в Європі сформуються значні запаси необхідних масок та засобів індивідуального захисту, при цьому на заміну авіарейсам прийдуть залізничні та морські перевезення, але поки невідомо, коли це станеться.

«На даному етапі, за кількома помітними винятками, ми можемо судити про обсяги бронювання та попиту максимум на два-три тижні вперед, – сказав він. — Зрештою, кількість термінових авіаперевезень зменшуватиметься, а потім припиниться. Моє особисте припущення полягає в тому, що це відбуватиметься протягом травня».

Міжнародні вантажні авіаперевезення в Україні успішно виконує компанія «M&M Україна» (головний офіс у м. Київ, підрозділ у м. Бориспіль та м. Одеса) за всіма перспективними та затребуваними світовими напрямками. «M&M Україна» здійснює якісні та безпечні вантажоперевезення з європейських країн в Україну, з України до Європи, до Китаю та США.

Підготовлено за матеріалами: www.joc.com, www.joc.com, та даними з відкритих джерел.