Роботи, логістика 4.0, розумні транспортні засоби допомагають перевізникам вибудувати ефективні логістичні ланцюжки та скоротити час доставки.
Сучасні постачальники логістичних послуг дуже добре усвідомлюють той факт, що зараз електронна комерція процвітає: до 2027 року онлайн-продаж, за попередніми оцінками, становитиме 24% від загального обсягу продажу. Це швидке зростання, своєю чергою, створює величезні логістичні проблеми в останні роки. Компанії змушені перебудовувати свої склади та логістичні центри, щоб якнайшвидше задовольняти запити споживачів на виконання їх замовлень. У наші дні, якщо постачальник не може забезпечити потреби у швидкій доставці, клієнти просто вибирають конкурента, який може виконати завдання.
Таким чином, програмне забезпечення для автоматизації робочих процесів стало обов’язковою умовою розвитку будь-якого бізнесу, чия мета — йти в ногу з часом. Багато систем автоматизації фокусуються на логістичній інтеграції, оперативному контролі та/або управлінні бізнесом. Завдяки інтеграції логістичні компанії набувають повного контролю над автоматизованим обладнанням, що, наприклад, дозволяє сортувати вантажі без участі персоналу. Програмне забезпечення для оперативної автоматизації забезпечує ухвалення рішень на рівні нижчої ланки, наприклад, рішення щодо зберігання вантажів на складі, рекомендації щодо планування складського простору, ідентифікація вхідних вантажів, вибір вантажів для відправки.
Сучасні підприємства мають оптимізувати операції, впроваджуючи нові технології, які допоможуть вийти далеко за межі простих рішень щодо автоматизації процесів. Найбільш прогресивні компанії покращують виконання логістичних операцій, використовуючи інноваційних роботів, штучний інтелект, пристрої IoT і багато іншого, щоб створити оптимізований логістичний ланцюжок, здатний задовольнити потреби сучасних споживачів, що швидко змінюються.
Роботи швидко стають одним із найбільш поширених інструментів на складах завдяки їх ефективності та простоті використання, вони виявляються незамінними при виконанні рутинних процесів, таких як розвантаження, відвантаження та штабелювання. Як завжди, компанія Amazon стала одним із піонерів серед гігантів електронної комерції, які впровадили робототехніку у своїх логістичних центрах, що призвело до того, що зараз на складах компанії поряд з людьми працює понад 200 000 роботів.
На конференції re: Mars (щорічний захід Amazon, присвячений машинному навчанню, автоматизації, робототехніці та космосу) у 2019 році компанія представила два нові типи роботів, які випробовувалися в логістичних центрах останній рік. Pegasus – це робот, обладнаний конвеєрною стрічкою для сортування посилок, який здатний доставити та вивантажити їх у необхідних місцях. Також було продемонстровано Xanthus, оновлену версію робота Hercules, створеного для автоматизованого підйому піддонів у складських приміщеннях. Застосування таких роботів значно підвищує безпеку праці на всіх складах.
Роботизовані рішення широко застосовуються для вантажно-розвантажувальних робіт у логістичних центрах. Наприклад, корпорація Honeywell використовує роботизований навантажувач з AI, здатний повністю автономно розвантажувати вантажівки, причепи та транспортні контейнери, звертаючись до продуктів з великою обережністю. Навантажувач Honeywell допомагає підвищити безпеку на робочому місці, а також мінімізувати пошкодження упаковок. Honeywell – американська корпорація, яка виробляє електронні системи управління та автоматизації. Основними напрямками її діяльності є аерокосмічне обладнання, технології для експлуатації будівель та промислових споруд, автомобільне обладнання, турбокомпресори. Компанія заснована 1906 року в Міннеаполісі.
Окрім роботів, логістичні компанії також все частіше використовують автономні транспортні засоби, керовані штучним інтелектом. Дослідження, проведене Інститутом обробки матеріалів, показало, що протягом найближчих п’яти років учасники галузі очікують, що використання транспортних засобів без водія зросте з 34 до 73%, при цьому більше половини респондентів заявили, що автономні транспортні засоби можуть створити значні конкурентні переваги. Дослідження показали, що впровадження цієї технології на ринку в даний час становить 11%, але половина респондентів очікує широкого поширення цієї технології протягом наступних п’яти років.
Seegrid — одне із яскравих прикладів американської компанії, використовує програмне забезпечення управління транспортними засобами, складськими чи заводськими. Компанія є провідним постачальником самохідних транспортних засобів для транспортування та складування матеріалів із загальним пробігом понад два мільйони миль. Технологія, що лежить в основі автономних транспортних засобів компанії Seegrid Vision, є дітищем всесвітньо відомого візіонера робототехніки, доктора Ганса Моравека. Після десятиліть удосконалення технології візуалізації в Інституті робототехніки Карнегі-Меллона, Ханс Моравек заснував компанію Seegrid у 2003 році, змусивши штучний інтелект служити логістиці. Безпечні та надійні рішення щодо обробки та транспортування матеріалів дають клієнтам значні конкурентні переваги.
Центри мікрологістики стають все більш популярними як спосіб роздрібних продавців з невеликими складськими приміщеннями розмістити свої системи перевезення вантажів. Компанія Fabric є одним із таких постачальників, створюючи автоматизовані та роботизовані складські майданчики для роздрібної торгівлі. Наприкінці 2019 року представники стартапу оголосили, що один із логістичних центрів компанії в Тель-Авіві розпочав роботу та здійснює швидку доставку замовлень онлайн-клієнтам. Підземний центр розташований під міським хмарочосом, його площа становить 18 000 квадратних футів. Компанія заявляє, що більшість замовлень виконуються протягом дня, а деякі клієнти отримують продукти протягом години.
У березні 2020 року компанія Amazon також оголосила про запуск нових мікрологістичних центрів у Філадельфії, Феніксі, Орландо, Флориді та Далласі. Відкривши ці центри, Amazon зможе запропонувати ще швидшу доставку своїм клієнтам – доставку того ж дня. Крім того, зручне розташування центрів мікрологістики по відношенню до споживачів зменшує фактичну відстань, яку мають долати водії-кур’єри, що, у свою чергу, допоможе знизити викиди вуглекислого газу відповідно до кліматичних зобов’язань Amazon.
Інша поширена проблема логістичних компаній, яка вирішується за допомогою нових технологій, – це здійснення вимірів габаритів вантажів та зважування. Занадто часто вантажоперевізники не можуть належним чином виміряти габарити і зважити вантаж через вузькі місця, що створюються вимірювальними системами на транспортних терміналах. У результаті весь сектор логістики змушений покладатися на припущення під час виставлення рахунків за найцінніший ресурс — складський простір.
CARGOMETER – один із стартапів, який вирішує цю проблему за допомогою спеціального пристрою, розробленого для вимірювання габаритів вантажів у процесі розвантаження та навантаження автомобіля безпосередньо біля воріт.
Ці дані допоможуть відправникам і постачальникам логістичних послуг створити цифрового близнюка відвантаження, що в кінцевому підсумку призведе до видимості вантажів і кращого контролю за логістичними операціями. CARGOMETER – провідна на ринку австрійська компанія, яка надає послуги з вимірювання, зважування та ідентифікації товарів на рухомому навантажувачі – “на льоту”.
Потужне програмне забезпечення CARGOMETER обробляє окремі зображення з низькою роздільною здатністю, отримані недорогим датчиком 3D-зображень, створюючи 3D-модель з високою роздільною здатністю для кожного вимірювання. Перевага цього підходу полягає в тому, що компанія використовує складні алгоритми замість дорогого обладнання. Алгоритми здатні працювати з будь-якою формою товару.
Загалом велика кількість інноваційних технологій використовується для того, щоб змінити практично всі аспекти логістичної діяльності вже в цьому десятилітті. Хоча багато співробітників побоюються, що нові технології можуть повністю замінити їх, важливо пам’ятати, що ці рішення призначені саме для підтримки персоналу, вони полегшують роботу співробітників, а також підвищують продуктивність та ефективність праці.
Новий час потребує нових технологій — і в сьогоднішню еру глобалізації дуже важливо, щоб рітейлери, 3PL-провайдери та постачальники логістичних послуг широко використовували нові інструменти своєї діяльності. Щоб залишатися конкурентоспроможними і процвітати в нашому мобільному цифровому світі, необхідно швидко реагувати на всі глобальні зміни і сміливо озброюватися технологіями.
Міжнародні вантажні автоперевезення в Україні, а також міжнародні вантажні морські контейнерні перевезення успішно виконує компанія «M&M Україна» (головний офіс у м. Київ, підрозділ у м. Бориспіль та м. Одеса) за всіма перспективними та затребуваними світовими напрямками . «M&M Україна» здійснює якісні та безпечні вантажоперевезення з європейських країн в Україну, з України до Європи, до Китаю та США.
Підготовлено за матеріалами http://www.transmetrics.eu та даними з відкритих джерел.