Успішно завершився перший триденний комерційний вантажний рейс самохідного авторефрижератора через всю Америку.
Перший у галузі комерційний автономний авторефрижератор, оснащений за інноваційною технологією Plus.ai, здійснив рейс від узбережжя до узбережжя США, доставивши понад 40 000 фунтів вершкового масла Land O’Lakes покупцям.
Компанія Plus.ai, провідний постачальник технології автоперевезень на вантажному транспорті з автономним керуванням, оголосила про те, що в грудні 2019 успішно завершився перший автономний комерційний вантажний рейс від узбережжя до узбережжя США. Замовником виступив виробник олії Land O’Lakes, Inc.
Проїхавши 2800 миль, автономна вантажівка Plus4ai L4 здійснила поїздку з Туларе, штат Каліфорнія, в Квакертаун, штат Пенсільванія, менш ніж за три дні. Це перший комерційний рейс у США повністю завантаженого авторефрижератора з вантажем, що швидко псується.
Вантажівка була оснащена вдосконаленою системою автономного водіння від компанії Plus.ai, яка застосовує мультимодальні датчики, візуальні алгоритми глибокого навчання та технології одночасного позиціонування та картографії (SLAM). Поїздка стала важливою віхою, що підтверджує здатність системи безпечно обробляти широкий спектр дорожніх умов з урахуванням змін рельєфу та погоди. Авторефрижератор, оснащений радаром, лідаром, датчиками, камерами та ПЗ на основі штучного інтелекту, переміщався в автономному режимі за маршрутом завдовжки 2800 миль. Але на борту все одно була команда! Водій постійно контролював рух (на випадок, якщо доведеться приймати керування в екстреній ситуації), а інженер був присутнім для контролю роботи системи.
«Доставка вантажу для Land O’Lakes продемонструвала безпеку, ефективність та відпрацьованість нашої технології, використаної на автономному вантажному транспорті, який вже кілька днів на тиждень доставляє вантажі для інших партнерів, – сказав Шон Керріган, головний операційний директор та співзасновник Plus.ai. — Подальше удосконалення автономних вантажівок призведе до того, що такі швидкісні пробіги стануть нормою у майбутньому. Ми з нетерпінням чекаємо на можливість підтвердити, що наша технологія може продемонструвати вражаючі результати вже сьогодні, одночасно дозволяючи дотримуватися суворих стандартів безпеки при водінні та стандартів безпеки при транспортуванні харчових продуктів».
«Автономні автомобілі та інші транспортні технології, що розвиваються, можуть повністю змінити комерційні вантажні перевезення. Ми раді співпраці з такими технологічними лідерами, як Plus.ai, які допомагають зробити реальністю використання автономних вантажівок для наших транспортних потреб», – прокоментував Йоне Дьюберрі, головний постачальник Land O’Lakes.
Під час безперервної триденної подорожі по пересіченій місцевості автономна вантажівка Plus.ai їхала вдень і вночі, проїжджаючи широкими рівнинами Канзасу, звивистими дорогами Скелястих гір, долала тунелі та ділянки доріг, на яких велися будівельні та ремонтні роботи, піднімалася на висоту. крізь дощ та сніг. Поїздка автономного вантажного автомобіля стала демонстрацією його безпеки та ефективності, яку оцінять багато експедиторів та клієнтів, коли автономні вантажівки повсюдно використовуватимуться для комерційних рейсів.
В даний час багато передових компаній ведуть розробки у сфері автономного управління.
Daimler та Tesla також розробляють вантажні автомобілі з автономним керуванням. Uber звернув свою дослідницьку програму у липні 2018 року, щоб зосередитися на автономних легкових автомобілях.
Том Брулс з Інституту робототехніки Оксфордського університету розповів BBC News про те, що компанії Embark і TuSimple досягли подібних успіхів. Так, вантажний автомобіль Embark у лютому 2018 року здійснив п’ятиденну подорож довжиною 2400 миль США.
За словами Тома Брулса, вантажні перевезення здійснюються відносно просто, оскільки рух автомагістралями проходить в тому самому напрямку приблизно з однаковою швидкістю.
«На даний момент тільки початок та кінець шляху (поза шосе) мають здійснюватися водієм, – сказав він. — Я думаю, що на автономні вантажні перевезення чекає великий успіх на ринку, особливо в таких країнах, як США чи Австралія».
Професор Девід Бейлі з бізнес-школи Університету Бірмінгема прокоментував, що подорож із Туларі на західному узбережжі до Квакертауну на східному узбережжі стала «досить серйозним проривом».
Він додав: «Хоча за останні кілька років багато хто був схвильований можливістю впровадження технологій автономного водіння, але інтерес до них знизився через надмірні очікування. Але важливо відзначити, що інвестиції в нові автономні технології приносять свої плоди, про що свідчить рейс, здійснений вантажним автомобілем із системою автономного керування Plus.ai».
Plus.ai не стоїть на місці. У січні 2020 року компанія Plus.ai оголосила про програму випробувань безпеки системи автономного водіння, відповідно до якої компанія розширить випробування своїх автономних вантажних автомобілів, щоб охопити всі континентальні штати США до кінця 2020 року. Буде проведено тестування у закритому режимі, тестування на дорозі загального користування за участю водія та інженера з безпеки на борту. Компанія вивчає нові можливості та складні сценарії водіння, з якими може впоратися її система автономного водіння.
«Ми хочемо створити технологічне рішення, яке буде застосовне до найрізноманітніших погодних умов, типів місцевості та сценаріїв водіння. Для перевірки готовності вантажних автомобілів до експлуатації нам необхідно провести суворі випробування безпеки на кожній автомагістралі в країні. Ось чому ми плануємо розширити програму випробувань, охопивши всі штати, в яких дозволено транспортні засоби із системами автономного керування, до кінця цього року», — сказав Шон Керріган, головний операційний директор та співзасновник Plus.ai.
Plus.ai вже провела випробування своїх автономних вантажівок у 17 штатах, включаючи Арізону, Каліфорнію, Колорадо, Іллінойс, Індіану, Канзас, Міннесоту, Міссурі, Неваду, Нью-Мексико, Огайо, Пенсільванія, Південну Дакоту, Техас, Юту, Західну Вайомінг.
Plus.ai є світовим лідером у галузі технологій саморухливих вантажівок. Штаб-квартира компанії знаходиться в Кремнієвій долині, а відділи досліджень та розробок розміщені у Китаї. Стартап був заснований у 2016 році групою серійних підприємців та ветеранів галузі з більш ніж 20-річним досвідом роботи у галузі високих технологій та штучного інтелекту. Plus.ai спеціалізується на розробці та впровадженні технології повного водіння для автономного комерційного транспорту. Plus.ai в даний час працює з провідними виробниками вантажних автомобілів, найбільшими вантажовідправниками та провідними операторами спецтехніки та комерційних автомобілів у США та Китаї.
Міжнародні вантажні автоперевезення в Україні успішно виконує компанія «M&M Україна» (головний офіс у м. Київ, підрозділ у м. Бориспіль та м. Одеса) за всіма перспективними та затребуваними світовими напрямками. «M&M Україна» здійснює якісні та безпечні вантажні автоперевезення до країн Європи.
Підготовлено за матеріалами: www.plus.ai, www.plus.ai, www.transmetrics.eu, www.transmetrics.eu, www.bbc.com, www.bbc.com та даними з відкритих джерел.