Головна » Авіаперевезення » Два світові лідери галузі — за екологію польотів

SkyNRG та Shell Aviation працюють над запуском першого в Європі заводу екологічно стійкого авіаційного палива.

У листопаді 2019 року компанія Shell Aviation заявила про рішення зміцнити своє довгострокове стратегічне партнерство з компанією SkyNRG, світовим лідером на ринку екологічно стійкого авіаційного палива (SAF), підтримавши план створення та розвитку першого спеціалізованого заводу авіаційного палива (SAF) в Європі.

Введення в експлуатацію заводу в м. Дельфзейль (Нідерланди) заплановано на 2022 рік, вперше клієнтам буде запропоновано екологічно стійке авіаційне паливо, вироблене в Європі для європейського авіаційного ринку. Завод щорічно вироблятиме 100 000 тонн палива, а також нафту та 15 000 тонн біо-СНД на рік як побічні продукти. Раніше компанія KLM Royal Dutch Airlines взяла на себе 10-річні зобов’язання щодо придбання 75 000 тонн екологічно стійкого авіаційного палива на рік.

Завдяки співпраці Shell Aviation/SkyNRG зона використання палива SAF розширюється на очах. Крім того, Shell Aviation та SkyNRG підтримують аеропорти та авіаперевізників у їхньому прагненні скоротити викиди СО2. Минулого року Shell та SkyNRG почали постачати SAF європейським авіакомпаніям KLM, Scandinavian Airlines та Finnair в аеропорту Сан-Франциско (SFO). Крім того, вони допомогли Swedavia, найбільшому шведському оператору підготуватися до застосування SAF у п’яти аеропортах.

Паливо, яке зараз поставляється клієнтам, виготовляється з відпрацьованої рослинної олії на нафтопереробному заводі World Energy Paramount у Лос-Анджелесі, який наразі є єдиним у світі функціонуючим переробним заводом, який виготовляє паливо SAF. Для виробництва екологічно стійкого авіаційного палива (SAF) також використовуються тверді відходи, такі як пакувальні матеріали та харчові відходи, а також природна сировина, у тому числі деревні відходи та водорості. Як правило, використання стійкої сировини у виробництві палива призводить до скорочення викидів CO2 на 60-80% порівняно із стандартним авіаційним паливом.

Оскільки до 2050 року авіаційна галузь прагне знизити рівень викидів СО2 (за нормами 2005 року) на 50%, введення в експлуатацію заводу з виробництва палива в Дельфзейлі (Нідерланди) є своєчасною реакцією на зростаючу необхідність підвищити екологічність авіаперельотів і. За даними Ініціативної групи повітряного транспорту (ATAG), коаліції компаній та експертів авіаційної галузі, яка працює над сприянням сталого зростання в авіаційній галузі, у 2018 році під час авіаперельотів у світі було вироблено 895 млн. тонн CO2, що становить близько 2,5% викидів. парникових газів у світі. У листопаді 2019 року на саміті представників авіаційної галузі у Берліні Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IАТА) закликала уряди країн Європи приділяти пріоритетну увагу охороні навколишнього середовища в авіації.

Нещодавнє дослідження статистики повітряних перевезень у США та Європі, проведене об’єднаним банком Швейцарії, показало, що кожен п’ятий пасажир скоротив кількість авіарейсів, здійснених минулого року, відповідно до принципів громадського руху «Літати соромно», що набирає популярності. У листопаді 2019 року на всесвітньому форумі Fortune у Парижі генеральний директор Air France Енн Рігейл визнала, що рух «Літати соромно», очолюваний екологічними активістами Європи, такими як 16-річна Грета Тунберг, став однією з найсерйозніших проблем галузі, і його принципи ухвалили навіть члени її власної родини, згідно з Vox.
Мартен ван Дейк, керуючий директор SkyNRG, так прокоментував проект зі створення заводу SAF: «Загальні устремління та ефективне співробітництво компаній-учасників надсилають решті членів нашої галузі потужний сигнал про те, які дії необхідні для забезпечення сталого майбутнього авіаційного ринку».

Жодна галузь промисловості не втілює в собі дух винахідництва та технічної досконалості з тією ж витонченістю та пристрастю, як авіація. Shell Aviation пишається тією роллю, яку відіграє історія розвитку авіаційної галузі. Група авіаспеціалістів працює у спеціалізованому авіаційному науково-дослідному центрі в Сполучених Штатах, де вони створюють інноваційні види палива та присадки преміум-класу, виконують роботу щодо покращення термостабільності присадок до палива для реактивних двигунів спільно з GE, KLM та Airbus, розробляють мастила для літаків , вивчають газо-рідинну конверсію для Rolls Royce, Airbus, Qatar Airways і т.д.
Завдяки одній з найбільш розгалужених заправних мереж у світі, що здійснює постачання палива та мастильних матеріалів у 900 аеропортах у більш ніж 60 країнах світу, Shell Aviation забезпечує потреби різних клієнтів — від приватних пілотів до найбільших авіакомпаній світу.

SkyNRG була заснована KLM, Spring Associates та EME у 2010 році для розвитку ринку екологічно стійкого авіаційного палива.
Місія компанії SkyNRG – зробити екологічно стійке авіаційне паливо новим світовим стандартом.

Підготовлено за матеріалами http://www.aircargoworld.com/ http://www.shell.com/ http://www.skynrg.com/ та даними з відкритих джерел.