Головна » Авіаперевезення » Вантажні авіаперевезення під час кризи: рука допомоги

Вплив пандемії Covid-19 на авіаційну галузь проявляється у багатьох формах — від різкого зниження пасажиропотоку до зростання залежності всього світу від повітряних вантажних перевезень.

У зв’язку з ризиком зараження, що зберігається в аеропортах по всьому світу, пасажиропотік знизився більш ніж на 90 відсотків, що змушує авіакомпанії повсюдно скасовувати регулярні авіарейси. Через великомасштабне скасування регулярних рейсів і, відповідно, через відсутність можливості завантажити багажні відділення пасажирських літаків, перевізники втратили майже 50 відсотків вантажопідйомності.

Авіаперевізникам доводиться в спішному порядку винаходити нові способи доставки, щоб забезпечити задоволення попиту на товари, необхідні для боротьби з кризою, викликаною пандемією коронавірусу. І ті, хто пристосувався до викликів нового часу, впевнено тримаються на плаву, простягаючи руку допомоги численним постраждалим.

Поточні тенденції галузі

Сегмент авіаперевезень вантажів оцінюється у 6 трильйонів доларів США у вартісному вираженні. У ці складні часи світова торгівля здебільшого націлена на постачання товарів, необхідних для боротьби з Covid-19, зокрема фармацевтики та медичного обладнання.

Надзвичайна ситуація та зростання попиту на цю продукцію спричинили експоненційний попит на вантажні авіаперевезення. Проте зі зменшенням обсягів вантажоперевезень через неможливість використання багажних відділень пасажирських літаків для транспортування вантажів зростання попиту вплинуло на терміни постачання. Крім того, за даними звіту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA), порівняно з 2019 роком загальний вантажообіг у 2020 році знизиться на 10,3 млн. тонн — до 51 млн. тонн.

У той час як сектор вантажних авіаперевезень, як і раніше, стикається з кризою та нестачею пропускної спроможності, чартерні перевезення стали ефективною відповіддю на необхідність нерозривного виконання глобальних ланцюжків поставок.

«З урахуванням заборон на переміщення та карантинних обмежень було непросто здійснювати ланцюжки поставок, особливо здійснюючи надстрокові поставки медикаментів та ЗІЗ. Чартери були єдиним варіантом, адже регулярні комерційні рейси були припинені, а необхідність доставляти вантажі в рамках надзвичайної допомоги була нагальною», – сказав Джейкоб Метью, президент та член правління National Air Cargo в інтерв’ю The STAT Trade Times.

Повітряні вантажні перевезення у новій реальності: без сидінь та пасажирів

2020 вже можна назвати найгіршим роком в історії авіаційної галузі та логістичних ланцюжків в цілому. За даними IATA, 2020 року авіакомпанії втратять 84,3 млрд доларів. “У середньому, щодня цього року приноситиме 230 млн доларів США збитків галузі”, – зазначив Олександр де Жюньяк, генеральний директор IATA.

У 2020 році загальний вантажообіг може знизитися до 51 мільйона тонн, але доходи від вантажоперевезень можуть зрости до 110,8 мільярда доларів США в порівнянні з 2019 роком, за даними IATA.

Зростаючий ажіотаж навколо повітряних вантажних перевезень та скорочення вантажопідйомності, як очікується, спричинять підвищення тарифів на вантажоперевезення на 30 відсотків. За даними IATA, доходи від вантажних перевезень можуть досягти майже рекордних 110,8 мільярда доларів у 2020 році порівняно зі 102,4 мільярдами доларів у 2019 році.

Співтовариство перевізників виявило дивовижну гнучкість у реагуванні на кризу, впроваджуючи нові рішення, в основному, пов’язані зі структурними змінами, такими як перевезення вантажів на пасажирських сидіннях, рейси пасажирських літаків, що виконуються виключно для перевезення вантажів, і, нарешті, найнестандартніше рішення з усіх: демонтаж пасажирських сидінь у салоні, необхідний для того, щоб звільнити місце для вантажу.Наприклад, літаки KLM Cargo та Virgin Atlantic перевозять вантажі на пасажирських сидіннях у салоні, а в салонах літаків Swiss WorldCargo та Finnair вантажі розміщуються на місці демонтованих пасажирських сидінь.

Ці нестандартні методи принесли свої плоди, збільшивши обсяги вантажних авіаперевезень під час кризи, але не обійшлося без незручностей. Вантажні рейси пасажирських літаків є рентабельними, мабуть, через високі тарифи на перевезення та низькі ціни на паливо, які можуть змінитися в будь-який момент. Зняття пасажирських сидінь – це трудомістка технічна процедура, проведення якої збільшує витрати авіакомпаній, а вантажно-розвантажувальні роботи в салоні – це стомлюючі та непрості завдання, через які збільшується час, що витрачається на навантаження-розвантаження. Крім того, вантажі в таких літаках переміщуються через пасажирські двері, що робить їх використання непрактичним для перевезення великогабаритного обладнання.

Попит на перевезення вантажів повітрям зараз значною мірою обумовлений нестачею предметів медичного призначення — засобів індивідуального захисту (ЗІЗ), ліків, тощо, які переважно надходять з азіатських ринків, і вищевказані структурні та експлуатаційні зміни є сміливою відповіддю перевізників на обмеження. вантажопідйомності у кризу.

Проте, за свіжими даними TAC Index (оперативна аналітична інформація про тарифи авіаперевезень), попит на ЗІЗ у всьому світі поступово падає, що може згубно позначитися на стабільності виконання вантажних рейсів пасажирських літаків. Тарифи на перевезення з Шанхаю до Північної Америки знизилися на 12,8 відсотка в перший тиждень червня; з Гонконгу до Північної Америки — на 12,3 відсотка; із Шанхаю до Європи – на 12,8 відсотка; з Гонконгу до Європи – на 9,8 відсотка.

Вантажоперевізники доставляють необхідні медикаменти по всьому світу

Уряди різних країн надають активну підтримку ініціативам щодо доставки засобів індивідуального захисту та медичного обладнання для боротьби з Covid-19. Федеральний уряд США виступив з ініціативою Airbridge Project, у рамках якої Федеральне агентство з надзвичайних ситуацій (FEMA) фінансує повітряні перевезення медикаментів. Початок проекту ознаменував ввезення 80 тонн ЗІЗ із Шанхаю до Нью-Йорка. З кінця березня було виконано понад 200 рейсів із медикаментами. Ключовими учасниками проекту є UPS, FedEx, National Airlines та Atlas Air.

У Великобританії Департамент охорони здоров’я та соціального забезпечення (DHSC) уклав угоди з багатьма британськими авіалініями для доставки до Великобританії товарів першої необхідності Національної служби охорони здоров’я (NHS). Очікується, що одна тільки Virgin Atlantic перевезе з Китаю понад 1500 тонн ЗІЗ для NHS протягом травня-липня.

Уряд Індії виступив з ініціативою Lifeline Udan, в рамках якої виконуються рейси для доставки основних та життєво важливих товарів медичного призначення до віддалених районів країни. Ініціатива стартувала у березні, і з того часу в її рамках перевізники здійснили 588 рейсів, доставивши повітрям 940 тонн вантажу (медичне обладнання, набори для тестування, ЗІЗ тощо).

Всесвітня продовольча програма (ЗПС), Африканські центри з контролю та профілактики захворювань та Фонд Джека Ма обрали компанію Ethiopian Airlines Cargo для постачання ЗІЗ до африканського регіону, у більш ніж 39 африканських країн. У міру того, як з’являтимуться все більше і більше нових та ефективних ліків, вакцин, і будуть визначатися вимоги до медичного обладнання та інструментів, авіаперевезення залишатимуться найвагомішим інструментом логістики для транспортування цих найважливіших вантажів.

Міжнародні вантажоперевізники знаходять способи триматися на плаву

Криза, викликана пандемією Covid-19, вимагає безперервних зусиль з боку вантажоперевізників, і в той час як пасажиропотік практично відсутній, повітряні вантажні перевезення набирають обертів, щоб утримувати авіаційну галузь на плаву. Згідно зі звітом IATA, на повітряні вантажні перевезення припадає 12 відсотків обсягу ринку авіатранспортних послуг у світі. Очікується, що у 2020 році частка авіаперевезень вантажів становитиме близько 26 відсотків.Зростання в геометричній прогресії кількості повітряних вантажних перевезень сприяло збереженню логістичних ланцюжків. Компанія Qatar Airways Cargo, працюючи з урядами та неурядовими організаціями, вже доставила 200 000 тонн товарів першої необхідності до регіонів, зачеплених пандемією. Збільшення частки ринку вантажних авіаперевезень Qatar Airways на тлі пандемії коронавірусу зробило її найбільшою вантажною авіакомпанією у світі.

Пасажирський літак B777-300ER Emirates SkyCargo, вантажного підрозділу Emirates, доставив 66 тонн вантажів, встановивши новий рекорд максимуму вантажу, перевезеного в багажному відділенні пасажирського літака. Emirates SkyCargo відіграє важливу роль у забезпеченні постачання продовольства до ОАЕ та підтримує австралійський уряд в експорті австралійської продукції на зарубіжні ринки.

У відповідь на скорочення пасажирських рейсів через пандемію авіакомпанія Air Canada першою демонтувала пасажирські сидіння, щоб заповнити вантажем салон. Історія успіху реконструкції, проведеної Air Canada, незабаром стала тенденцією: Swiss WorldCargo, Ethiopian Cargo, IAG Cargo і Finnair Cargo наслідували її приклад.

Крім того, через підвищений попит на безконтактні постачання та скорочення персоналу у сфері логістики через карантин вантажні безпілотники опинилися в центрі уваги галузі.

Американська компанія з доставки медичного обладнання Zipline, яка розробляє, проектує та експлуатує безпілотні літальні апарати, оголосила про запуск першої в Америці ініціативи щодо застосування спеціальних безпілотників разом з Novant Health. Безпілотники Zipline використовуються для термінової доставки важливих медичних продуктів Novant Health у лікарні.

Компанія Drone Delivery Canada (DDC) співпрацює з Air Canada, щоб допомогти доставляти термінові вантажі до важкодоступних регіонів Канади. Один із безпілотних літальних апаратів DDC доставляє вантажі до 4,5 кг на відстані до 30 км і використовується для забезпечення мешканців Онтаріо необхідним обладнанням. Вантажоперевізники все ширше застосовують безпілотні літальні апарати (БПЛА) для вантажних операцій, а в сегменті розробки та будівництва безпілотних літальних апаратів спостерігається зростання інвестицій завдяки унікальній ролі БПЛА для швидкої, безконтактної доставки останньої милі.

Повітряні вантажні перевезення зіткнулися з безліччю проблем у цей непростий час, включаючи необхідність переходу на цифру у своїх щоденних операціях. Крім того, тарифи повертаються до норми, хоча багато країн все ще намагаються стримати поширення вірусу; наслідки торгової війни навіть Китаю теж мають свій вплив на перевізників. І, що важливо, мандрівники у всьому світі все ще відчувають страх перед перельотами і не поспішають відновлювати польоти. Але з огляду на рівень гнучкості та адаптивності, продемонстрований галуззю авіаперевезень, а також ключову роль, яку вона відіграє в економіці всього світу, можна з упевненістю сказати, що світ не зможе вийти з кризи без неї.

Міжнародні вантажні авіаперевезення в Україні успішно виконує компанія «M&M Україна» (головний офіс у м. Київ, підрозділ у м. Бориспіль та м. Одеса) за всіма перспективними та затребуваними світовими напрямками. «M&M Україна» здійснює якісні та безпечні вантажоперевезення з європейських країн в Україну, з України до Європи, до Китаю та США.

Підготовлено за матеріалами www.stattimes.com, www.stattimes.com, www.dronedeliverycanada.com, www.dronedeliverycanada.com, www.aircanada.com, www.aircanada.com та даними з відкритих джерел.