Головна » Логістика » Дослідження цифровізації вантажоперевезень: час для модернізації настав!

За останні три роки вантажоперевізники пройшли довгий шлях до впровадження цифрових процесів в очікуванні революції в галузі електронної комерції, а ось тим компаніям, які все ще не провели цифровізацію, саме час задуматися про це. Нещодавнє дослідження, проведене аналітиками Forrester Research для логістичної компанії Freightos, показало, що деяким вантажоперевізникам доведеться піти з бізнесу в наступному десятилітті, якщо вони не будуть зосереджені на безпосередніх потребах клієнтів і миттєво не реагуватимуть.

Оскільки сьогоднішні технології дають відправникам вантажу ширший вибір і породили більш високі очікування до систем інформаційного обміну та надання інформації на першу вимогу, постачальникам логістичних послуг, які не мають відповідних можливостей, буде нелегко конкурувати з більш просунутими логістичними компаніями, відповідно, вони «в найближчі десять років з більшою ймовірністю виявляться на межі зникнення», – сказав Найджел Фенвік, віце-президент і головний аналітик Forrester Research.

«І навіть якщо ви помітите цю тенденцію, вам може просто не вистачити часу, щоб урятувати вашу компанію», – додав він.

Аналітики Forrester оцінили виробничі показники діяльності в режимі онлайн 20 найбільших світових логістичних компаній, визначивши частку проникнення та рівень впровадження компаніями цифрових технологій для автоматизації процесів. Аналітики діяли як вантажовідправники компанії з сектора американської е-комерції, що швидко зростала, і робили запити на умови для перевезення збірного вантажу (LCL) з доставкою за принципом «від дверей до дверей» з великого міста в Китаї до великого міста в США.

Доставки вантажів з України до Китаю та США, з Китаю, США до України успішно здійснює транспортно-експедиторська компанія «Militzer & Muench Ukraine GmbH».

За даними дослідження, за останні три роки вантажоперевізники підняли рівень цифровізації своїх компаній із нуля до 25 відсотків. Крім того, три з 20 провідних транспортно-логістичних компаній – DHL Global Forwarding, Kuehne + Nagel і UPS – тепер дають клієнтам можливість відразу ж дізнатися вартість доставки при повітряних вантажоперевезеннях за принципом «від дверей до дверей», а ще дві компанії вже готові до надання аналогічних послуг. Експерти заявляють, що у сфері авіаперевезень досягнуто більшого прогресу в галузі цифровізації вантажних перевезень, ніж у морських перевезеннях.

Проте аналітики зазначили, що нездатність перевізників виправдовувати очікування клієнтів стримує їхній розвиток. Незважаючи на те, що цифровізація сегменту «бізнес для бізнесу» пережила стрімкий зліт, лише 15 із 20 вантажоперевізників, які брали участь у дослідженні, мали форму зворотного зв’язку на сайті, 9 з них надавали експрес-форму або спеціальну форму запиту на розрахунок вартості. на три більше, ніж торік. Інші 6 форм запиту були надто загальними. Чотири компанії пропонували типові форми, інші п’ять компаній надали лише свої контактні дані, саме адреси електронної пошти.

П’ять транспортно-логістичних компаній повідомили, що, як і раніше, використовують ручні обчислення, і в середньому їм потрібно 57 годин для відповіді на запит за вартістю, а це вічність у галузі, яка потребує обслуговування в режимі реального часу. 72% опитаних перевізників взагалі не змогли подати розрахунки. Помилки при застосуванні ручних обчислень були поширені. “Один перевізник помилково вказав авіаперевезення замість збірного вантажу (LCL), а два перевізники пропустили факт надання допоміжних послуг”, – йдеться у дослідженні. Розрив у цінах становив 58%, що вказує на необхідність забезпечувати повну прозорість процесу.

Результати щорічного дослідження впровадження цифрових технологій у процеси логістичних компаній позитивні, але, на думку експертів, у цій сфері багато вантажоперевізників ще чекає довга дорога на шляху прогресу.