Попит на вантажні перевезення в країнах Центральної Азії випереджає зростання спільного ринку, а авіаперевізникам регіону слід використовувати переваги свого розташування між Азією та Європою.
У рамках Каспійського саміту з вантажних авіаперевезень “Caspian Air Cargo 2017”, який пройшов у Баку (Азербайджан) з 9 по 11 жовтня, Кен де Вітт Хеймер, директор World ACD Market Data, розповів про деякі тенденції розвитку індустрії у регіоні. За даними досліджень World ACD Market Data, за період із серпня 2015 року до серпня 2017 року загальний ринок вантажних перевезень показав сукупний середньорічний темп зростання 6%.
Темп зростання ринку в Центральній Азії становив 11%. За перші 8 місяців поточного року темп зростання знизився до 4%, в основному через зниження показників по Росії. При перерахунку без урахування даних Росії ринок Центральної Азії показує зростання 18%.
Дані щодо імпорту демонструють такі темпи зростання: Азіатсько-Тихоокеанський регіон — 19%,
Європа — 21%,
Східна та Південна Азія — 15%,
Північна Америка – 32%.
Якщо розглянути найвищі показники річного приросту (за 8 міс. 2017) за парами країн регіону, зростання спостерігається за такими напрямками:
Туреччина – Киргизстан 48%,
Туреччина – Казахстан 45%,
Нідерланди – Казахстан 159%,
Німеччина – Казахстан 23%,
Туреччина – Узбекистан 123%.
По імпорту у регіоні впевнене зростання показують:
Гонконг – Україна 50%,
Китай – Україна 43%,
Китай – Казахстан 46%,
Китай – Узбекистан 64%
Зафіксовано падіння обсягів вантажних авіаперевезень із Китаю до Киргизстану на 4%.
І водночас дані про доходи (у дол. США), які приносять регіону повітряні вантажоперевезення, свідчать порівняно з попереднім роком про деякий спад:
вантажі, що швидко псуються, — на 4%,
небезпечні вантажі – 3%,
живі тварини – 16%,
цінні вантажі – 6%
З іншого боку, обсяги перевезень змішаних збірних вантажів зросли на 1%, високотехнологічних вантажів – на 4%, фармацевтичних – на 5%.
Крім того, за даними де Вітта Хеймера, цього року найбільше вантажоперевезень у регіоні припало на частку європейських авіаліній, найбільшим перевізником виступила компанія AirBridgeCargo, а найбільшу частку ринку вибороли Азіатсько-Тихоокеанські авіалінії.
У перспективі очікується тривале зростання обсягів вантажоперевезень у регіоні, що пов’язано зі сприятливими прогнозами: у 2019-2022 роках. ВВП щорічно зростатиме на 3%.
20 найбільших транспортних компаній займають меншу частку ринку регіону (33% вхідних та 14% вихідних вантажопотоків), ніж у загальному ринку, де їхня частка — 43%.
Де Вітт Хеймер також відзначив великі можливості розвитку, які існують у регіоні для авіаперевізників. За словами експерта, перевізники можуть отримувати вигоду з операцій з імпорту та експорту в Центральній Азії, а також із торгових зв’язків Азії та Європи.
Міжнародний саміт з розвитку вантажних авіаперевезень “Caspian Air Cargo 2017” — найбільший дводенний форум регіону, який збирає ключових лідерів міжнародного ринку вантажних перевезень та приділяє особливу увагу розвитку галузі в країнах СНД та Центральній Азії.
Понад 200 учасників форуму висвітлюють питання, пов’язані з інноваціями та вдосконаленням системи вантажних авіаперевезень, встановленням тісніших контактів з потенційними партнерами, розвитком нафтогазової індустрії, покращенням ланцюжків постачання. Цього року у центрі уваги — ринок Ірану.