Головна » Логістика » На трьох китах: цифрова оптимізація автопарків

Однією з найважливіших тенденцій розвитку логістичних компаній є цифрова оптимізація парків вантажного автотранспорту.

Інновації в рішеннях для обробки даних та технологій мають потенціал для повної трансформації операцій з управління автопарком, 85% відправників вантажу та вантажоодержувачів вважають, що їх галузь все ще відстає від інших, коли справа доходить до впровадження нових технологій. Тим часом логістичні компанії, які на ранніх етапах запровадили такі інструменти, як штучний інтелект (ІІ), інтелектуальна аналітика та пристрої Інтернету речей (IoT), швидко досягають високої рентабельності інвестицій та підвищення ефективності свого бізнесу. Тепер цифрові інструменти підприємства стають основними для моніторингу, аналізу та виконання сталої оптимізації автопарку.

У міру того, як пристрої стають мініатюрнішими, а цифрові інструменти стають все більш доступними та функціональними, логістичні компанії різних масштабів зможуть ефективніше використовувати їх для оптимізації свого автопарку та роботи персоналу завдяки візуалізації та автоматизації в реальному часі. Окупність інвестицій у ці рішення говорить сама за себе: наприклад, оператори в порту Роттердам тепер використовують аналітику в реальному часі, що дозволяє заощаджувати значні суми (до 80 000 доларів за кожного заходу в док).

До важливих технологій відносяться телематика та IoT, аналітика на базі ІІ та додатки для управління персоналом – всі вони є ключовими інструментами, необхідними для ефективної роботи з оптимізації автопарку. Як логістичні компанії можуть покращити поточний стан справ щодо управління автопарком?

Телематика, IoT та відстеження підключених до телекомунікаційних мереж транспортних засобів

Дані в режимі реального часу про продуктивність, місцезнаходження та обслуговування обладнання стають все більш поширеною складовою загальногалузевих операцій. За даними Маккінзі, сьогодні IoT та інші інтелектуальні сенсорні програми є одними з найбільш розвинених і затребуваних серед новітніх логістичних технологій. За даними Cisco та DHL, потенційна економічна цінність цих технологій IoT у світі оцінюється в 1,9 трильйона доларів США.

За даними Deloitte, від 40% до 45% транспортних засобів у США зараз оснащені телематичними пристроями, які дозволяють операторам автопарку в режимі реального часу здійснювати віддалений моніторинг, відстежуючи місцезнаходження, статус та дії автотранспортних засобів. Такі пристрої підвищують ефективність автопарку. 56% операторів, які використовують телематичні пристрої, відзначають підвищення продуктивності, а 53% – значне зниження споживання палива.

Відстеження транспортних засобів у режимі реального часу тепер не обмежується GPS, оператори динамічно планують роботу автопарку з урахуванням даних про погодні умови та завантаженість доріг для точних прогнозів. Завдяки персоналізованому моніторингу транспортних засобів (наприклад, захист від угону), так і покращеним функціям експлуатації автопарку (наприклад, показники умов навколишнього середовища), відстеження транспортних засобів стало інструментом оптимізації автопарків у багатьох великих компаніях. Оператори автопарку можуть використовувати дані підвищення ефективності витрати палива, здійснення профілактичного технічного обслуговування тощо.

В даний час інтернет речей IoT, а також телематичні пристрої та засоби зв’язку, впливає на оптимізацію автопарку, забезпечуючи маршрутизацію в реальному часі, динамічне планування роботи транспортних засобів та оптимізацію управління ресурсами та персоналом. Системи IoT надають операторам докладний аналіз, повідомляють про частоту відмов та навіть надають різні додаткові відомості, наприклад, які водії вантажних автомобілів з найбільшою ймовірністю відстають від графіка або перевищують швидкість.

Яскравим прикладом є телематична компанія Geotab. На початку року компанія Geotab, світовий лідер у галузі IoT та пов’язаних з нею вантажних перевезень, оголосила про те, що кількість її абонентів перевищила 2 мільйони, що забезпечило їй статус найбільшої у світі комерційної телематичної компанії. Програмне забезпечення було запущено у 2006 році, середньорічні темпи зростання кількості абонентів за останні п’ять років становили 40%, а з 1 кварталу 2018 року – 100%.
«У лютому 2018 року ми оголосили, що Geotab досягла своєї мети стати першою телематичною компанією, яка зібрала 1 мільйон підключених транспортних засобів на одній відкритій платформі. Менш як за два роки ми подвоїли це число і встановили новий безпрецедентний рекорд», – сказав генеральний директор Geotab Ніл Каус. — Оскільки наша база транспортних засобів продовжує розширюватися по всьому світу, ми продемонстрували, що, дотримуючись нашого девізу «Ви не можете керувати тим, що ви не вимірюєте», наші клієнти та спільнота загалом можуть отримати вигоду з оптимізованого керування автопарком та заснованого на аналізі даних розуміння, щоб вирішити безліч проблем, пов’язаних із безпекою руху, міським плануванням, зміною клімату та ін».

Пристрої Geotab GO використовуються більш ніж у 130 країнах. Клієнти Geotab долають у середньому 585 мільйонів миль на тиждень. Понад 40 мільярдів одиниць даних збирають щодня з транспортних засобів, підключених до Geotab, у всьому світі.
Сьюзан Бердслі, головний аналітик ABI Research, високо оцінила досягнення компанії: «ABI Research вважає, що станом на січень 2020 року Geotab із більш ніж двома мільйонами комерційних телематичних абонентів по всьому світу офіційно є найбільшою у світі комерційною телематичною компанією».

Geotab надає дієві ідеї компаніям усіх розмірів, щоб допомогти ефективніше керувати автопарками та приймати рішення на основі аналізу даних. Ключовою галузевою відмінністю Geotab є відкритість платформи, що дозволяє підприємствам інтегрувати дані Geotab у будь-яку систему незалежно від бізнесу чи операційних потреб.

Оскільки ці інструменти будуть впроваджуватись у масовому порядку найближчим часом, телематика, IoT та відстеження транспортних засобів сприятимуть розвитку екологічних ініціатив. На думку Forbes, такі рішення дозволять операторам автопарку контролювати різні параметри, включаючи перевищення швидкості та інші неефективні способи водіння, які часто спричиняють перевитрату палива та надмірні викиди CO2 в атмосферу.

Штучний інтелект: аналітика, прогнозування та прогнозна оптимізація

ІІ є незамінним інструментом для створення розширеного логістичного ланцюжка та автоматизації операцій, з широким спектром застосувань у таких галузях, як торги, доставка на останній милі та прогнозуюча оптимізація.

За прогнозами Маккінзі, до 2030 року ІІ створить абсолютно нову «парадигму логістики», оскільки продовжує перевершувати людей у виконанні повторюваних, але критично важливих завдань.

Інструменти ІІ засновані на доступності даних, що надаються IoT та іншими сенсорними технологіями, і прогнозна аналітика стала одним із найважливіших інструментів на сьогоднішній день.

Інструменти прогнозуючої оптимізації ІІ для вантажних перевезень допомагають фахівцям-логістам планувати ефективніше використання автопарку та знизити відсоток порожнього пробігу вантажного транспорту, що забезпечить потенційну економію для мільйонів клієнтів. Такі результати досягаються за допомогою підходу «оператор у контурі управління ІІ», при якому процес прийняття рішень оптимізується для висококваліфікованих фахівців з логістики шляхом поєднання можливостей людського інтелекту з процесами, автоматизованими за допомогою ІІ.

Інструменти для оптимізації керування персоналом автопарків
Фахівці з планування логістичних операцій у Європі, Азії та Америці наразі стикаються з постійним браком водіїв вантажного транспорту, причому лише у США було зафіксовано у 2018 році брак кадрів у 50 000 осіб.

На щастя, сучасні рішення для обробки даних та нові технології допомагають оптимізувати управління персоналом. Це особливо важливо, тому що робоча сила стає все більш мобільною в логістичних операціях та керуванні автопарком.
Окремі інструменти дозволяють співробітникам автопарку відстежувати пробіг, надавати звіти в режимі реального часу та забезпечувати дотримання всіх правил під час окремих взаємодій та транзакцій. Ці вхідні дані вводяться в інструменти прогнозування, які допомагають організаціям оптимізувати призначення водіїв, проаналізувати задоволеність працівників та ін.

Наприклад, Navisphere® – це система з віртуальною мережею, яка об’єднує водіїв та перевізників з метою оптимізації обліку вантажних автомобілів та керування вантажами, включаючи призначення водіїв та виставлення рахунків. Платформа має дві версії: версія для оператора та версія для водія. Водії можуть використовувати її для сканування та завантаження документів, отримання оновлень та пошуку інформації, необхідної для доставки. Сервіс дозволяє керувати бізнесом (від пошуку та керування вантажами до отримання оплати), незалежно від місця знаходження — в дорозі чи офісі. Користувачі отримують доступ до тисяч вантажів, вибирають кращі напрямки та отримують повідомлення. Додаток дозволяє призначати водіїв та транспорт, отримувати оновлення в дорозі та легко керувати своїми вантажами онлайн, завантажувати документи та перевіряти оплату доставлених вантажів.

У міру того, як системи управління персоналом стають більш ефективними, стандарти та продуктивність прагнуть поліпшення. Наприклад, флагмани світу автострахування, такі як Progressive та GMAC, дозволяють компаніям впроваджувати індивідуальні страхові пакети PAYD, що базуються на персоналізованих профілях руху перевізників. Крім того, оператори автопарків можуть застосовувати додаткові прогностичні інструменти для прийняття рішень щодо управління персоналом, допомагаючи знизити плинність кадрів, покращити схему призначення водіїв та проаналізувати дані про настрої серед співробітників, щоб підняти моральний дух компанії.

Фундамент для майбутнього

Майбутнє галузі управління автопарком, зрештою, пов’язане з впровадженням ІТ, хмарних рішень та рішень на основі даних. За прогнозами Deloitte, логістичні компанії, що управляють автопарками, мають зосередитися на трьох китах: цифровізації, оптимізації процесів та ефективності роботи. Завдяки впровадженню базових технологій оператори автопарків, лідери логістичної галузі використовуватимуть більш практичні галузеві технології у таких сферах, як автоматична діагностика, доставка на останній милі та розширений інтелект.

Лідери у сфері вантажних автоперевезень мають розпочати процес оптимізації з підвищення надійності та масштабованості існуючих процесів, підвищення якості даних та аналітики, а також створення внутрішніх компетенцій для проривних технологій, які спростять роботу автопарку. Компанії-лідери розвиватимуть культуру інновацій заради довготривалої користі у міру зміни бізнес-моделей, технологій та еволюції очікувань клієнтів, прокладаючи шлях до майбутнього цифрової оптимізації автопарків.

Міжнародні вантажні автоперевезення в Україні успішно виконує компанія «M&M Україна» (головний офіс у м. Київ, підрозділ у м. Бориспіль та м. Одеса) за всіма перспективними та затребуваними світовими напрямками. «M&M Україна» здійснює якісні та безпечні вантажні автоперевезення до країн Європи.

Підготовлено за матеріалами www.transmetrics.euwww.iotbusinessnews.com www.navispherecarrier.com і даним з відкритих джерел.