Найнижчі тарифи на послуги з транспортування вантажів на морському транспорті. Велику роль розрахунках, що знижує собівартість привезених товарів, грає дальність перевезення, величезні обсяги партій, широка географія, безпеку та безпеку. Будь-які види вантажу комплектують у 20 або 40-футові контейнери і завантажують на баржу суховантажу. Міжнародне судноплавство передбачає використання двох систем організації морських поставок:
- лінійна – характерна систематичність виконання рейсів та прикріплення суден до певного маршруту, розробка стабільно працюючого розкладу та детальний розрахунок кількості транспортних одиниць, що працюють на одному маршруті;
- трампова – виконання одиночних поїздок, відсутність систематичності для формування рейсів. Кожен рейс виконується після обсягу партії вантажу у потрібному напрямку, незалежно від попереднього маршруту – змінюються порти призначення та відправлення суховантажного судна.
Морське вантажоперевезення трамповим методом обслуговування отримуює тарифи відповідно до ринкової кон’юнктури в даний момент часу. Лінійному стилю транспортування характерно складання графіка руху між однаковими портами за розкладом, сезонністю та суворою періодичністю. Тарифи лінійного обслуговування не змінюються протягом дії договору, який укладають щороку, оновлюючи умови співробітництва.
Особливості трампового та лінійного методу організації перевезень
Організація лінійних перевезень судноплавним транспортом вимагає наступних заходів та технічних рішень:
- підбір однотипних суден з однаковими характеристиками – місткістю, вантажопідйомністю, швидкістю руху, обладнанням;
- транспорт повинен мати однакові експлуатаційні характеристики.
Основною перевагою організації лінійного обслуговування портів відплиття та прибуття є регулярна доставка вантажів. Завдяки значним обсягом контейнерів перевізники формують міжнародні доставки збірними партіями. На одному маршруті працює кілька суден, щоб забезпечити швидке постачання вантажів. У портах працює вантажно-розвантажувальна техніка, що розраховується на задані обсяги контейнерних морських перевезень. Більшість портів у світі обслуговується лінійним видом доставки вантажів морем.
Судноплавство морськими лініями здійснюється відповідно до двох систем транспортування:
- за коносаментом;
- за чартером.
Перший вид транспортного обслуговування здійснюється на підставі міжнародно-правових джерел та підходить лінійному типу обслуговування з регулярними рейсами та довгостроковим типом співробітництва. При укладанні договору на послуги транспортного обслуговування сторони суворо дотримуються імперативних норм угод та міжнародних конвенцій.
Обслуговування за чартером відрізняється тим, що взаємодія постачальників не регламентується міжнародно-правовими угодами та іншими нормативними актами. Даний вид обслуговування підходить трампової системи обслуговування, коли потрібно укладати разові договори на постачання певного обсягу продукції. Договірні взаємини регулюються з урахуванням національного законодавства. Диспозитивний характер правових норм національного законодавства дає свободу вибору договірних умов між відправником вантажу, вантажоодержувачем і перевізником.
У сфері торгового мореплавання існують інші форми договірних умов взаємодії, коли із сторін бере в оренду судно без команди обслуговування або з повною комплектацією екіпажем. Тривалий термін оренди вантажного чи пасажирського судна називають лізингом.