Головна » Логістика » Від роботів до цифрових двійників: Нові тренди логістики у 2020 році

Значний прогрес у логістичній галузі спостерігається у таких сферах, як застосування штучного інтелекту, аналітика та автоматизація тощо. буд. Ці технології розвиваються швидше, ніж будь-коли, а стартапи з новітніми рішеннями та інноваціями продовжують з’являтися з великою швидкістю. Ці інновації пов’язані з новими очікуваннями та високими стандартами, які змушують логістичні компанії або адаптуватися, або відставати від конкурентів. Крім того, великий тиск на перевізників чинять клієнти, які хочуть отримувати товари або послуги швидше та дешевше, ніж будь-коли раніше.

Але ривок у технологіях — це не єдина серйозна зміна, що впливає на галузь. Нові правила судноплавства, зростаюча напруженість у світі та світові торгові війни, прогнозований економічний спад — усе це слід враховувати логістичним компаніям у 2020 році. Наприклад, перевізники вже докладають усіх зусиль, щоб діяти в рамках нових міжнародних директив, що обмежують вміст сірки в паливі суден до 0,5%, які набрали чинності 1 січня 2020 року. За оцінками Міжнародної морської організації (IMO), новий стандарт торкнеться до 70 000 суден і може призвести до збільшення загальних витрат на паливо на 20-30%, і ці витрати зрештою важким додатковим вантажем ляжуть на плечі споживачів.

Глобальні торгові війни, зокрема торговельна війна Китаю та США, продовжують позначатися на логістичних операціях. У 2018 році торгові тарифи вплинули на китайську продукцію, імпортовану в США, на суму 34 млрд доларів, а Китай прийняв дорогі контрзаходи щодо імпорту до США. Європейська економіка також переживає спад, оскільки побоювання щодо Brexit продовжують чинити серйозний тиск на європейські країни, а економіка США також переживає не найкращі часи. Все це вказує на можливу глобальну рецесію 2020 року, яка ускладнить життя логістичним компаніям.

У топ-10 важливих, на думку порталу Transmetrics, тенденцій у галузі логістичних технологій, у 2020 році входять:

Штучний інтелект (ІІ) та посилення інтелекту (УІ)

Останні кілька років галузь логістики інтегрує у свою діяльність рішення щодо штучного інтелекту, включаючи інтелектуальні перевезення, планування маршрутів та планування попиту — і це лише початок. ІІ, починаючи від суперсучасних роботів-кур’єрів та рішень щодо забезпечення стійкості, закінчуючи автоматизованими складськими системами та програмним забезпеченням для прогнозної оптимізації, вже широко використовується передовими перевізниками. Відправники вантажу, перевізники, постачальники та споживачі можуть розраховувати на позитивну динаміку застосування цих трендових логістичних технологій, які і в 2020 році будуть на гребені успіху.

Поряд із штучним інтелектом технології УІ (посилення інтелекту) все більше розширюють свою нішу. УІ поєднує людський інтелект з автоматизованими процесами ІІ. У логістичному плануванні застосування УІ стає все більш затребуваним, оскільки може поєднувати використання даних від фахівців (які мають великий досвід роботи, відповідальність, гнучкість у прийнятті рішень, здоровий глузд тощо) з технологією ІІ, що дозволить персоналу легко виконувати повторювану і стомлюючу роботу. Логістичні компанії будуть впроваджувати все більше рішень УІ для планування, які дозволять професіоналам логістики виконувати свою роботу більш ефективно.

Цифрові двійники

Цифрові двійники є однією з найбільш захоплюючих сучасних тенденцій у галузі логістичних технологій. За ними варто стежити 2020 року з особливою увагою. Як відомо багатьом спеціалістам-логістам, комп’ютерні моделі ніколи не будуть точно відповідати продуктам. Моделювання у його поточному стані не враховує, як деталі зношуються, як накопичується втома в конструкціях або як власники вносять зміни відповідно до нових потреб. Однак технологія цифрових двійників змінює все раз і назавжди: тепер фізичний та цифровий світи можуть бути об’єднані в один, що дозволяє людині вперше взаємодіяти з цифровою моделлю фізичного об’єкта або його частини так само, як і їх фізичними аналогами.
Потенціал застосування цифрових двійників у логістиці величезний. У секторі відвантаження цифрові двійники можуть використовуватися для збору даних про продукт та упаковку, виявлення потенційних недоліків і тенденцій. Склади та підприємства також можуть застосовувати цю технологію для створення точних 3D-моделей своїх центрів та експериментувати зі змінами компонування або впровадженням нового обладнання, щоб оцінити вплив таких змін без жодних ризиків. Логістичні центри можуть створювати цифрових двійників і використовувати їх для тестування різних сценаріїв та підвищення ефективності роботи. На додаток до цього, мережі доставки можуть використовувати цю технологію для надання інформації в режимі реального часу, що покращить терміни доставки та вплине на ефективність автономних транспортних засобів.

Видимість ланцюжка поставок у режимі реального часу

Видимість ланцюжка поставок (SCV) — це не просто незвичайна новинка для логістичних компаній; 2019 року для багатьох ця технологія стала незамінною. 2020 року багатьом перевізникам необхідно зробити ще один крок уперед — зробити технологію SCV доступною в режимі реального часу. Дані в режимі реального часу все більш потрібні клієнтам і операторам зв’язку, а це означає, що логістичні компанії повинні зосередитися на впровадженні передових SCV-рішень. Нові стартапи, що забезпечують прозорість ланцюжка поставок, надають технологію, яка дає змогу блискавично реагувати на всі зміни в режимі реального часу. Такі дані включають схеми руху, погодні умови або стан доріг та портів. Дані використовуються для вжиття заходів та рішень, зміни попиту чи перенаправлення пропозиції та оптимізації маршрутів. Логістичні компанії, які використовують повністю інтегровані ланцюжки поставок, на 20% ефективніші.

Не можна говорити про видимість ланцюжка поставок, не згадавши при цьому систему контролю обладнання через Інтернет або технології Інтернет речей (IoT), яка є найважливішим інструментом для відстеження поставок. Підключені пристрої IoT дозволяють складам відстежувати інвентар, транспортні засоби та обладнання через послуги хмар. У той же час управління контейнерами на базі IoT спрощується завдяки моніторингу в режимі реального часу, економії палива, профілактичному обслуговуванню та ін. особливу увагу у 2020 році. Свіжим прикладом є компанія Hapag-Lloyd, яка обрала IoT-стартап Globe Tracker для своєї нової системи моніторингу контейнерів у реальному часі Hapag-Lloyd Live.

Блокчейн

З моменту появи в 2008 році технологія блокчейн перетворилася на одне з найпопулярніших понять у будь-якій галузі, а також на одну з найбільш переоцінених тенденцій у сфері логістичних технологій. Проте, складна концепція технології блокчейн була важка розуміння широкою публікою, і, попри її великий потенціал використання як усередині, і поза сфери логістики, загалом технологія не знайшла масового застосування. Тим не менш, існують і успішно працюють експериментальні проекти та невеликі стартапи. CargoX – це один із стартапів, який повністю присвятив себе розвитку технології блокчейн у логістичній галузі за допомогою мережі Ethereum для безпечної перевірки транзакцій із документами. Багато відомих компаній також цікавляться блокчейном: UPS і BNSF Railway Уоррена Баффета приєдналися до Blockchain in Transport Alliance (BiTA) — найбільшого у світі комерційного альянсу блокчейнів, що об’єднав 500 компаній у більш ніж 25 країнах.

У логістичній галузі блокчейн допоможе спростити обмін конфіденційними даними для різних перевізників або відправників вантажів. Компанії можуть створювати рішення для фінансування торгівлі та ланцюжка постачання, як, наприклад, спільне блокчейн-підприємство Maersk та IBM під назвою TradeLens. В даний час до платформи приєдналися п’ять із шести найбільших перевізників світу, і більше половини морських контейнерних перевезень у світі здійснюється через систему TradeLens.

Логістичні компанії повинні оцифровувати, стандартизувати дані, виконувати очищення даних. Після впровадження загальногалузевого стандарту компанії повинні сформувати екосистему партнерів з ланцюжка постачання, щоб використовувати стандарт у загальному блокчейн-середовищі. У майбутньому, завдяки TradeLens, логістична галузь зможе використати весь потенціал даної технології.

Стандартизація даних та поглиблена аналітика

Традиційно дані у сфері логістики завжди були ізольовані. Компанії зберігають дані в будь-якому зручному для них місці, що призводить до створення фрагментованих систем, неефективності їх використання та труднощів з оцифруванням операцій. Одна з найважливіших тенденцій у галузі логістичних технологій у 2020 році свідчить про те, що сховища даних більше не влаштовуватимуть компанії, які хочуть йти в ногу з часом. Наприклад, нові стандарти даних вже створюються у сфері контейнерних перевезень завдяки появі Асоціації цифрових контейнерних перевезень (DCSA) у 2019 році. Місія DCSA полягає в тому, щоб створити загальні стандарти інформаційних технологій для оцифрування даних та взаємодії, щоб зробити сектор доставки більш ефективним як для клієнтів, так і для судноплавних ліній. Через кілька місяців після створення, організація випустила свій перший проект, в якому докладно описуються нові галузеві стандарти для процесів обробки даних, що використовуються при доставці контейнерів.

DCSA представляє тільки рух стандартизації даних в секторі контейнерних перевезень, і асоціації потрібен час для розробки нових стандартів, що охоплюють різні підгалузі перевезень. Traxens, компанія IoT, що надає дані та послуги для індустрії ланцюжків поставок, оголосила про те, що вона очолила розробку перших стандартів для обміну інтелектуальними контейнерами, опублікованих Центром Організації Об’єднаних Націй щодо спрощення процедур торгівлі та електронних ділових операцій. контейнер.

В інших галузях логістики пошук рішень для проблеми невідповідності даних все ще є актуальним, що змушує багато молодих стартапів зосередитися на створенні платформ прогнозуючої та поглибленої аналітики. Ці логістичні стартапи допомагають великим компаніям очищувати та оцифровувати дані, що дозволяє використовувати ці дані для поглибленої аналітики та прогнозної оптимізації. Включно з видимістю ланцюжка поставок, прогнозування попиту, планування лінійних перевезень, виявлення непередбачених умов та поліпшення умов логістики «останньої милі». Коли дані стандартизуватимуться та оцифровуватимуться по всій логістичній галузі, всі компанії галузі будуть у виграші.

Зростаюча роль новачків у галузі

Не лише нові технології формують майбутнє логістики. Не менш важливими є нові бізнес-моделі та нові представники галузі. Нові системи, що створюються за активного сприяння стартапів і включають елементи економіки спільного використання, швидко завойовують популярність.

У 2017 році компанія Uber запустила Uber Freight у США. У 2019 році вона розширила свою присутність у Європі та Канаді, прагнучи створити більш ефективний світовий ринок вантажних перевезень. Uber Freight, на думку Uber, є одним із найбільш багатообіцяючих підприємств: під час зустрічі з інвесторами в серпні 2019 року генеральний директор Uber Дара Хосровшахі заявив про те, що Uber Freight продовжує демонструвати вражаюче зростання та значний прогрес у другому кварталі.

Навіть клієнти галузі бачать потенціал у експедируванні вантажів: Amazon планує розширити свій досвід у сфері складування та транспортування для розвитку власних можливостей доставки. Компанія вже досягла великих успіхів завдяки розвитку Prime Air, служби безпілотних літальних апаратів, яку вона будує для створення повністю електричних безпілотників, здатних літати на відстань до 15 миль та доставляти посилки вагою менше ніж п’ять фунтів клієнтам менш ніж за 30 хвилин. Більше того, повідомляється, що компанія імпортує нові інтермодальні контейнери під брендом Amazon із Китаю. Крім того, компанія анонсувала створення платформи Amazon Flex, яка за потреби залучає водіїв-контрактників, щоб прискорити розширення програми доставки Prime One Day.
Компанія Amazon також оголосила про свої нові роботизовані системи Pegasus, які будуть направлені в сотні центрів обслуговування клієнтів по всьому світу. Ці роботи призначені для сортування та переміщення окремих пакетів. Нові пристрої Pegasus сприяють зменшенню помилок під час сортування, скорочення випадків пошкодження товару та прискорення термінів його постачання. Роботи Pegasus на сьогоднішній день подолали два мільйони миль і скоротили кількість неправильно відсортованих товарів на 50%. Крім того, компанія тестує Amazon Scout, який призначений для безпечної доставки посилок клієнтам, які використовують невеликі автономні засоби доставки. Щоб завершити всі свої останні розробки, генеральний директор Amazon Джефф Безос оголосив, що розмістив замовлення на 100 000 фургонів для доставки вантажів Rivian, нового виробника електромобілів з Мічигану. Перші фургони вирушать у дорогу 2021 року, а прототипи можуть бути готові вже 2020 року. Rivian отримає інвестиції у розмірі 700 мільйонів доларів США.

Іншим яскравим прикладом впливу компанії на галузь є Flexport, ліцензований глобальний експедитор та митний брокер, який працює на базі спеціалізованого хмарного програмного забезпечення та аналітичної платформи. На початку цього року компанія отримала фінансування у розмірі 1 млрд. дол. США та планує запустити операційну систему для торгівлі по всьому світу, стратегічну операційну модель глобального експедирування вантажів, яка поєднує в собі найкращі з технологій та всі елементи ланцюжка поставок.

Зростання інвестицій у логістичні стартапи з боку венчурних компаній

У 2019 році венчурні компанії багато інвестували у перспективні логістичні стартапи, тому такі інвестиції стали одним із найважливіших трендів логістичних технологій цього року. Варто згадати про інвестиції Flexport у розмірі 1 млрд. дол. США. KeepTruckin, компанія з управління автопарками із Сан-Франциско, штат Каліфорнія, США, яка об’єднує в мережу вантажні автомобілі по всьому світу, отримала фінансування у розмірі 149 млн. дол. США. Компанія FLEXE, лідер у галузі складування та реалізації на вимогу, залучила фінансування у розмірі 43 млн. дол. США.

Оскільки інвестиції венчурних компаній у логістичні стартапи зростає, великі логістичні компанії починають також йти цим шляхом. Багато хто з них вклав мільйони доларів у нові технології, розроблені інноваційними стартапами, або ж придбали їх. Таким чином, логістичні компанії можуть отримати найкращий результат: використовувати свої можливості, проводячи дослідження та розробки за допомогою своїх нових партнерів. Гіганти, такі як UPS, бачать великі переваги у партнерстві: на початку 2019 року UPS зробила інвестицію в TuSimple, компанію, яка займається автономними транспортними засобами, щоб протестувати автомобільні автомобілі в Аризоні та оцінити їхній потенціал для компанії. Компанія Maersk також нещодавно оголосила, що приєднується до інших гігантів судноплавства CMA CGM та MSC в інвестуванні капіталу в Traxens, IoT, платформу цінних даних та послуг для індустрії ланцюжків постачання. Представники світу електронної комерції прагнуть брати участь у цій гонці, наприклад, торгова платформа Shopify набуває 6 River Systems, постачальника складських робототехнічних рішень.

Гонка за інноваціями також спонукала сингапурський фонд національного добробуту Temasek укласти партнерську угоду з транспортним гігантом Kuehne + Nagel для створення венчурного фонду у розмірі 50 мільйонів доларів США для підтримки стартапів у галузі логістики та постачання. За словами директора фонду Марка Дрегона, очікування зростають: немає сумнівів, що завдяки технологіям з’являться нові високоефективні методи роботи з ланцюжками постачання.

Є також компанії, які бажають розширити технологічний портфель своїми силами. Наприклад, C.H. Robinson Worldwide, найбільший вантажний брокер у Північній Америці, оголосив, що подвоїть свої витрати на технології – до 1 мільярда доларів, щоб розширити спектр послуг та розвивати асортимент своїх послуг і таким чином протистояти конкуренції з боку цифрових стартапів. Крім того, демонструючи прагнення швидко адаптуватися до цифрових інновацій, Deutsche Post DHL Group оголосила у жовтні 2019 року, що планує інвестувати 2,2 мільярда доларів у цифрові ініціативи до 2025 року. З урахуванням того, що за останній рік було створено багато партнерств, цікаво буде подивитися, які рішення стануть результатом цих інвестицій у 2020 році.

Стійкий розвиток на основі технологій

Стійкий розвиток – це тенденція, яка спостерігається у всіх галузях, і логістика не є винятком. Зокрема, логістика «останньої милі» традиційно потребує дуже великих витрат часу та енергії, тому також надає багато можливостей для пошуку та застосування нових інтелектуальних підходів. Щоб зменшити негативний вплив на навколишнє середовище, компанії використовують безліч технологій, від електромобілів до програмного забезпечення на основі штучного інтелекту, що розраховує маршрут із найменшим рівнем викидів.

Компанія Amazon нещодавно оголосила про своє «Кліматичне зобов’язання» досягти цілей Паризьких угод 10 років раніше. Тим самим компанія сподівається стимулювати приєднання інших підприємств до угоди та прагне до 2040 року забезпечити суто нульові викиди у всій своїй діяльності, а також просувати відновлювані джерела енергії.

Deutsche Post, найбільша у світі кур’єрська компанія, також виділила 552 млн. доларів США на виробництво легких вантажних електромобілів та невеликого електротранспорту. Партнерство з китайським виробником дозволить виробляти до 100 000 вуличних скутерів на рік.

Подібні тенденції у логістичних технологіях спостерігаються у всьому сегменті перевезень. Нещодавно більше 60 груп, включаючи Maersk, виступили з ініціативою, спрямованою на використання суден і морського палива з нульовими викидами у відкритому морі до 2030 року. Ці зусилля мають фундаментальне значення як через їх прямого впливу, а й тому, що вони надихають всю промисловість ставати на шлях сталого розвитку.

Автономні транспортні засоби

Незважаючи на те, що автономні транспортні засоби, чи то вантажівки, чи дрони, тісно пов’язані з найближчим майбутнім логістики, у 2020 році ми, ймовірно, побачимо їх лише на стадії випробувань. Проте це одна з найбільш обговорюваних тенденцій логістичних технологій останнім часом.

Наприклад, UPS Ventures інвестувала у компанію з виробництва автономних автомобілів TuSimple. Компанії проводять випробування самохідного транспорту в Аризоні, щоб визначити, чи можуть ці автомобілі покращити обслуговування та ефективність у UPS. Це означає, що UPS та TuSimple приєднуються до таких компаній, як Daimler, Tesla, Starsky Robotics, Einride та Embark, метою яких є відмова від водіїв у вантажних автоперевезеннях.

Компанії починають бачити потенціал автономних транспортних засобів у найнесподіваніших сферах, наприклад, у технічному обслуговуванні автопарку. Австрійські авіалінії використовують безпілотники для виконання стандартних завдань з технічного обслуговування та документування будь-якого потенційного пошкодження поза літаком. Це може скоротити витрати на технічне обслуговування, а й знизити навантаження на технічний персонал. Оскільки все більше дронів розглядається компаніями як засоби доставки невеликих пакетів, не дивно, що у 2020 році буде більше пробних запусків та пілотних проектів. UPS стане першою американською загальнонаціональною авіакомпанією, яка використовує безпілотників.

Роботизоване обладнання складських приміщень

Без сумніву, складські операції зазнали значних змін в останні роки. Це одна з тенденцій логістичних технологій, яка зберігатиметься. Роботизоване обладнання складських приміщень — область, що швидко розвивається. За даними Global Customer Report за 2019 рік, тестування робототехніки на складах збільшилось на 18% порівняно з минулим роком. Мобільний складський робот від Boston Dynamics, Handle, є одним із яскравих прикладів: компанія розробила повністю автономний компактний роботизований пристрій, який використовується для розвантаження автомобілів, транспортування вантажів та переміщення ящиків по всьому складу.

Будь то технології, автономні транспортні засоби без водія або багатофункціональні роботи, роботизація може значно підвищити ефективність і швидкість складських процесів. Такі компанії, як GreyOrange та Locus Robotics вже включають до технологічних процесів роботів, які самостійно переміщуються по складу. Завдяки технологіям машинного навчання та датчикам, що забезпечують граничну точність та простоту відстеження, ще більше автономних роботів з’явиться у складських приміщеннях по всьому світу у 2020 році.

Міжнародні вантажні автоперевезення в Україні, а також міжнародні вантажні морські контейнерні перевезення успішно виконує компанія «M&M Україна» (головний офіс у м. Київ, підрозділ у м. Бориспіль та м. Одеса) за всіма перспективними та затребуваними світовими напрямками . «M&M Україна» здійснює якісні та безпечні вантажоперевезення з Китаю до України, з України до Китаю, Європи та США.

Підготовлено за матеріалами http://www.transmetrics.eu/ та даними з відкритих джерел.