Головна » Морські перевезення » Перший пішов, одинадцять приготуватися!

Лінії контейнерних вантажоперевезень між Азією та Європою, ослаблені кризою через пандемію Covid-19, з тривогою очікують на появу нових мегаконтейнеровозів HMM.

Перший контейнеровоз з рекордною місткістю 24 000 TEU, який отримав ім’я Альхесірас, приєднається до торгового флоту, що курсує маршрутами лінії Азія-Північна Європа.

23 квітня 2020 року цей на даний момент найбільший у світі контейнеровоз був спущений на воду компанією HMM на верфі DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) в Окпо в Південному Кенсані (Південна Корея). І вже 26 квітня 2020 року HMM Algeciras вирушив у свій перший рейс із порту Ціндао в провінції Шаньдун на сході Китаю.

Габарити у рекордсмена значні.

Довжина судна становить 399,9 метра, ширина — 61,03 метра, а площа палуби — понад 24 000 квадратних метрів, що відповідає розміру трьох із половиною стандартних футбольних полів. Про це розповів заступник генерального директора терміналу Qingdao Qianwan United Container Terminal Чжан Цзюнь.
За його словами, HMM Algeciras здатний перевозити на 200 контейнерів більше, ніж попередній найбільший контейнеровоз, MSC Mia, побудований Samsung Heavy Industries.

HMM Algeciras – перше з дванадцяти судів класу 24 000 TEU, постачання яких заплановано на вересень 2020 року.
У вересні 2018 року HMM підписала офіційний контракт на 20 «зелених» мегаконтейнеровози з трьома верфями — DSME, HHI (Hyundai Heavy Industries) та SHI (Samsung Heavy Industries).

Верфі DSME та SHI будують сім та п’ять контейнеровозів класу 24 000 TEU відповідно, ці контейнеровози мають бути здані в експлуатацію до вересня 2020 року. HHI будує вісім контейнеровозів класу 16 000 TEU, які будуть готові у другому кварталі 2021 року.

Нові контейнеровози в основному будуть обладнані скруберними системами відповідно до IMO 2020. Очікується, що вдосконалена конструкція корпусу та високоефективний двигун покращать енергоефективність контейнеровозів та зменшать викиди вуглецю.

“HMM прагне розширити свою присутність у світовій судноплавній галузі на основі оптимізованого управління флотом і нового співробітництва з THE Alliance”, – прокоментував Бае Джае Хун, президент і головний виконавчий директор HMM.

HMM Algeciras курсуватиме на лінії FE4, однією з торгових ліній альянсу, що зв’язує Азію з Північною Європою, за маршрутом Ціндао, Пусан, Нінбо, Шанхай, Янтян, Суецький канал, Роттердам, Гамбург, Антверпен, Лондон Гейтвей, Сінгапур (через Суецький канал) .

Але судно-велетень та його 11 гігантських родичів, які поповнять флот контейнеровозів на лінії Азія-Європа цього року, виходять на ринок, де баланс попиту та пропозиції сильно постраждав через обмеження, викликані пандемією Covid-19.

Пітер Сенд, головний аналітик з вантажних перевезень у BIMCO, заявив порталу JOC.com, що попит на вантажі в Європі, ймовірно, залишатиметься низьким протягом тривалого часу. За словами Сенда, враховуючи похмурі перспективи попиту, що різко впав, не можна було вибрати найгірший момент для появи в світі 12 найбільших контейнеровозів.

Дані за обсягами вантажоперевезень на лінії Азія-Європа, підготовлені Статистичною службою контейнерних перевезень (CTS), мають двомісячний лаг, що означає, що дані щодо попиту за квітень не будуть доступні до кінця червня, але безпрецедентна кількість скасованих до липня рейсів є чіткою вказівкою на очікування низького попиту з боку перевізників та відсутність попередніх замовлень.
За даними Sea-Intelligence Maritime Consulting, цього тижня скасування рейсів, оголошених альянсами морських перевізників в Азії та Європі, досягло максимуму, що призвело до скорочення на 34%. На маршрутах між Азією та Західним узбережжям США в найближчі кілька тижнів буде скасовано 25% рейсів та 20% рейсів між Азією та Східним узбережжям США.

З 1 квітня 2020 року HMM вступила до міжнародного альянсу THE Alliance, куди входять Hapag-Lloyd (Німеччина), Ocean Network Express (Японія) та Yang Ming (Тайвань). Відповідно, мегаконтейнеровози HMM також приєднаються до партнерства, члени якого оголосили більше скасованих рейсів, ніж його конкуренти, альянси 2M та Ocean Alliance.

Як повідомляє Sea-Intelligence, до першого тижня липня THE Alliance скасує 29% своїх рейсів з Азії до Північної Європи, кількість скасованих азіатсько-середземноморських рейсів неймовірна — 41%. Для порівняння, члени альянсу 2M, Maersk Line та Mediterranean Shipping Co., скоротять 26% своїх рейсів в Азії та Північній Європі та 19% азіатсько-середземноморських рейсів.

Швидке скорочення рейсів альянсами досі дозволяло перевізникам запобігати падінню ставок у торгівлі між Азією та Європою, незважаючи на погіршення попиту, причому ставки в останні тижні залишалися навіть вищими за рівні минулого року.

Спотові ставки, визначені Шанхайською біржовою судноплавною біржею (SCFI), склали 1725 дол. США за TEU за даними на 17 квітня 2020 року, що на десять відсотків вище, ніж за аналогічний період минулого року. Фактично спотова ставка впала лише на 79 доларів США за TEU за останні сім тижнів.

Навіть до кризи, спричиненої поширенням COVID-19 у світі, HMM прагнула до прибутковості з того часу, як стала основним перевізником у Південній Кореї після банкрутства Hanjin Shipping у 2016 році. Незважаючи на 46-відсоткове збільшення операційного прибутку в 2019 році, компанія, як і раніше, повідомляла про операційні збитки у розмірі 246 мільйонів доларів.

Проте корейський уряд надав фінансову підтримку HMM у рамках надзвичайної державної допомоги для корейського морського сектора. Оператор має отримати 382 мільйони доларів США.

Президент Південної Кореї Мун Дже Ін, який виступив з промовою після хрещення найбільшого у світі контейнеровозу на верфі Окпо в Південному Кенсані, серед іншого, висловив стурбованість щодо глобальної кризи, яка призводить до різкого скорочення обсягів світових вантажоперевезень.

«МВФ передбачив найбільший спад світової економіки з часів Великої депресії, – сказав Мун. — Наш уряд підтримає судноплавні компанії, які зазнають збитків через пандемію Covid-19. Крім того, виплати за кредитами буде припинено, а портові збори знижено».

Президент також додав, що вважає Альхесірас черговим дивом судноплавної галузі та економіки Південної Кореї.

Міжнародні вантажні автоперевезення в Україні, а також міжнародні вантажні морські контейнерні перевезення успішно виконує компанія «M&M Україна» (головний офіс у м. Київ, підрозділ у м. Бориспіль та м. Одеса) за всіма перспективними та затребуваними світовими напрямками . «M&M Україна» здійснює якісні та безпечні вантажоперевезення з європейських країн в Україну, з України до Європи, до Китаю та США.

Підготовлено за матеріалами www.joc.comwww.hmm21.com www.koreajoongangdaily.joins.com і даним з відкритих джерел.