Інкотермс

Інкотермс

Документ чітко визначає порядок розподілу обов'язків між продавцем і покупцем на всіх стадіях транспортування. Сторонам роз'яснюють, в який момент відповідальність за вантаж перекладається з однієї сторони на іншу.

Перевезення вантажів згідно з правилами Инкотермс

Инкотермс-2000 – це міжнародні правила по тлумаченню торговельних термінів у сфері міжнародної торгівлі. Кожен з термінів являє стандартні умови договору міжнародної купівлі-продажу. Ці умови заздалегідь зазначені в документі, який безумовно признано всіма учасниками міжнародної торгівлі.

Вперше набір умов Incoterms (Инкотермс) між продавцем и покупцем на всіх етапах транспортування було опубліковано Міжнародною Торговою Палатою (International Chamber of Commerce) у 1936 року. Відтоді правила Incoterms відновлюються кожні 10 років. Актуальні для України правила вступили в силу з початку 2021 року.

Важливі варіації обов’язків учасників зовнішньоекономічної діяльності

Умовно міжнародні правила перевезення вантажів можна розподілити на категорії по витратам і ризикам. Приведемо 5 найголовніших груп правил. 1.      ExWorks (EXW). Поставка здійснюється зі складу або підприємства відправника. Всі обовязки (завантаження, транспортування, митне оформлення) виконує покупець. Цією умовою рекомендується користатися досвідченому покупцеві або у тих випадках, коли ви маєте справу з надійною логістичною компанією.2.  FCA. Відрізняється від EXW таким нюансом. Продавець організує експортне митне оформлення товару, здійснює навантаження у транспортний засіб. Економія в ціні для покупця буде невелика (близько $100), зате турбот у нього значне поменшиться. Ця умова підходить новачкам для перших угод.

  1. FOB – умови для перевезення вантажів морським транспортом. Продавець доставляє вантаж до порту, оплачує навантаження на судно. Після перенесення вантажу на борт відповідальність переходить покупцеві. На покупця покладається також бронювання порожніх контейнерів. До групи морських перевезень входять також умови CFR, CIF, CPT, які мають незначні відмінності від
  2. DAT, DAP. Постачальник організує доставку вантажу до митного терміналу або пункту призначення. За таких умов продавець призначає ставку по контракту с великою націнкою для покриття ризиків. Крім того, покупець повинен очікувати неприємностей з боку стороннього перевізника, якого наймає продавець, і для якого покупець не є клієнтом.
  3. Ця умова доповнює дві попередні ще одним зобов’язанням продавця. Він організує митне оформлення документів, здійснює оплату митних платежів.

Транспортно-експедиторська компанія надає консультації з приводу можливих нюансів виконання контракту, витрат та ризиків.